Софтуер дебне за забавени заплати • Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ • Република България Министерство на труда и социалната политика
  • a-
  • a 
  • a+
  • Размер на шрифта

Начало > Пресцентър > Публикации

Kалендар

август 2017
пн вт ср чт пт сб нд
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Софтуер дебне за забавени заплати

04.06.12 | Публикации

Софтуер, внедрен в информационната система на Главна инспекция по труда, ще следи за изплащането на трудовите възнаграждения в проверяваните предприятия, съобщиха от социалното министерство.

До края на месец юни, началото на месец юли 2012 г., Главната инспекция по труда ще внедри софтуер за проследяване задълженията на работодателите относно изплащането на трудови възнаграждения в проверяваните предприятия. Софтуерът ще даде възможност да се наблюдава процесът и динамиката на изплащане на трудовите възнаграждения в проверените от инспекторите по труда предприятия:

  • какъв е размерът на дължимите трудови възнаграждения, за какъв период от време е забавянето;
  • изпълнени ли са в определения срок дадените от Инспекцията по труда предписания; кои работодатели как изплащат забавените заплати - дали се изплаща цялата дължима сума;
  • дали се изплаща частично, по утвърден график след постигнато споразумение между работещите и работодателят;
  • появата на нови работодатели със задължения за изплащане на забавени заплати.


От Инспекцията по труда са направени и предложения до министъра на труда и социалната политика за допълнение на Наредбата относно съдържанието и реда за изпращане на уведомленията за регистриране на трудови договори. Предложението е в съдържанието на уведомлението, което се подава в НАП при регистрация на трудовите договори, работодателите да посочват продължителността на работния ден и да изпращат уведомление и в случаите, когато се променя продължителността на работния ден.

С вписването на продължителността на работния ден и промяната на работното време, контролните органи ще могат да осъществяват по-ефективен контрол и върху осигуряването на междудневните и междуседмичните почивки на работещите. Това съобщи Георги Милчин, главен секретар на ГИТ, по време на съвместните проверки, проведени от ГИТ и НАП в столицата в периода от 28 май до 2 юни т.г.

През седмицата са проверени 530 обекти, предимно в сферата на търговията, ресторантьорството и услугите. Установени са 80 лица, полагащи труд без сключени и регистрирани в НАП трудови договори. Установени са 345 нарушения, свързани с продължителността на законно установеното работно време. По заплащането на труда са констатирани 115 нарушения.