Сигнали срещу действия и/или бездействия на служители на ИА ГИТ

I. Сигнал за нарушения, незаконни или неправомерни действия или бездействия, извършвани от служител/и на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“, може да бъде подаден:

  1. Чрез Интернет формата за подаване на сигнали на адрес: https://www.gli.government.bg/bg/node/6500
  2. На място всеки работен ден от 09.00 до 17.30 часа в Центъра за административно обслужване на гражданите в:
    • Централно управление на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ : гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков“ №3,
    • в дирекциите „Инспекция по труда“ в областните градове на страната. Адреси на ДИТ може да намерите на https://www.gli.government.bg/bg/map-directorates

Сигналът може да бъде предаден на нашите служители или да бъде пуснат в кутиите за сигнали, оплаквания, похвали и предложения.

  1. По пощата или по куриер, адресиран до:
    • Централно управление на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“: гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков“ №3;
    • дирекциите „Инспекция по труда“ в областните градове на страната. Адреси на ДИТ може да намерите на https://www.gli.government.bg/bg/map-directorates
  2. На електронна поща:
  3. През Системата за сигурно електронно връчване на Министерството на електронното управление на адрес: https://edelivery.egov.bg/
  4. По телефон: 0700 17 670 всеки работен ден от 09.00 до 17.30 часа

II. Необходима информация при подаване на сигнал за нарушения, незаконни или неправомерни действия или бездействия:

  • Три имена на подателя.
  • Подпис на подателя за сигналите, постъпили на хартиен носител.
  • Адрес за кореспонденция, електронна поща.
  • Телефон за контакт.
  • Данни за институциите, които вече са информирани.
  • Сигналите подадени чрез формата за подаване на сигнали и чрез електронна поща следва да съдържат електронен подпис на подателя.

Сигналите трябва да съдържат достатъчно информация, която да потвърждава изнесените от подателя данни, в това число дата на извършване на нарушението, в какво се изразява същото, името и длъжността на служителя, извършил нарушението, и др. При необходимост следва да се представят допълнителни данни и информация по законоустановения ред.

ВАЖНО!

Съгласно разпоредбата на чл. 111, ал. 4 от Административнопроцесуалния кодекс „не се образува производство по анонимни предложения или сигнали, както и по сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години.”


За анонимни сигнали се считат:

  • получени по пощата, чрез формата за подаване на сигнали или чрез електронна поща, без посочено пълно име и адрес на гражданина или организацията, от която изхожда, адрес за кореспонденция и без саморъчно положен или електронен подпис от лицето, подало сигнала;
  • сигнали, получени чрез Интернет формата за подаване на сигнали, без посочено пълно име и адрес на гражданина или организацията, от която изхожда, адрес за кореспонденция, електронен адрес или телефон;
  • сигнали по телефона, без посочено  пълно име и адрес на гражданина или организацията, от която изхожда, и адрес за кореспонденция.
  • За анонимни се считат и сигнали, за които от страна на Агенцията е направен опит за свързване с подателите с оглед на получаване на допълнителна информация по сигналите, при който е установено, че лица с посочените в сигнала имена не фигурират и/или не отговарят на посочените в сигнала адрес, електронен адрес и телефон за връзка.

За сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, се считат тези, които касаят факти и събития, случили се преди повече от две години, считано от датата на подаването на сигнала.

Сигнали, подадени повторно по въпрос, по който вече има решение, не се възлагат за разглеждане, освен ако са във връзка с изпълнение на решението или се основават на нови факти и обстоятелства.

В двумесечен срок от регистрирането на сигнала се взема решение, за което се уведомява подателят.