ИА ГИТ ще се включи в европейска кампания за информираността на работещите в хотели, ресторанти и кетъринг фирми

ИА „Главна инспекция по труда“ (ИА ГИТ) ще се включи в кампанията на Европейския орган по труда (ЕОТ) за повишаване информираността за правата и задълженията на работещи и работодатели в сектор HORECA (хотели, ресторанти и кетъринг фирми). Кампанията стартира през месец октомври 2024 г. и ще продължи до лятото на 2025 г. От ЕОТ ще бъдат предоставени информационни материали, които  ще бъдат разпространявани от екипа на Инспекцията по труда чрез нейните информационни канали, както и по време на проверки. Това стана ясно при откриването на кампанията в град Рим, Италия, където присъстваха и представители на Главната инспекция по труда.

Изпълнителният директор на ЕОТ Козмин Боянджиу обърна внимание колко е важно работещите да познават своите права и ако са нарушени, да търсят възможности да ги защитят. Представен бе и първият видеоклип към кампанията https://www.ela.europa.eu/static/horeca-campaign/index.html

Според доклад, посветен на сектор HORECA, през 2023 г. в сферата на туризма са заети над 10.4 млн. работници в Европейския съюз на възраст между 15 – 64 г. Половината от тях са мобилни работници, младежи или жени. Значително предизвикателство за сектора е недостигът на работна ръка. Повече за кампанията, както и самия доклад, може да видите на https://www.ela.europa.eu/en/news/horeca-ela-publishes-report-issues-and-challenges-related-labour-mobility-and-launches

Главната инспекция по труда участва и в други информационни кампании, организирани от Европейския орган по труда. Сред тях са „Права през всички сезони“, „Пътят към справедлив транспорт“ и #EU4FairConstruction“, насочена към сектор строителство. Повече информация за кампаниите може да намерите на сайта на Агенцията www.gli.government.bg.