Как мога да подам сигнал за нарушения на работодател по телефон?
Сигнал за нарушения на трудовото законодателство по телефон можете да подадете на националния телефон на Агенцията – 0700 17 670, както и на обявените телефони за контакт с нашите дирекции „Инспекция по труда“ в областните градове (телефоните и данните за контакт с дирекции „Инспекция по труда“ са налични в секция „Контакти“ в интернет страницата ни: https://www.gli.government.bg/bg/map-directorates). Телефоните се обслужват от служители на Инспекцията всеки работен ден от 09.00 до 17.30 часа.
При подаване на сигнала следва да предоставите информация:
1. За фирмата работодател – наименование на фирмата, ЕИК или код по БУЛСТАТ (ако са Ви известни), адреса на работното място, където се извършва трудовата дейност или на който се извършва нарушението, работното време и естеството на нарушението.
2. За Вас – пълните Ви имена, адрес и телефон за контакт с Вас, електронна поща (за по-бърза обратна връзка).
Ние Ви гарантираме, че:
1. ще използваме предоставените лични данни за контакт с Вас единствено и само за служебни нужди във връзка с проверката по сигнала;
2. ще запазим Вашата анонимност и по никакъв начин няма да разкрием пред проверяваната фирма източника на сигнала за нарушаване на трудовото законодателство.
Кодекс на труда:
Чл. 403. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) Контролните органи са длъжни:
2. (доп. - ДВ, бр. 77 от 2010 г.) да пазят в тайна източника, от който са получили сигнал за нарушение на трудовото законодателство или на законодателството, свързано с държавната служба.
За подадени по телефон сигнали на подателите не се предоставя резултат от извършената проверка.