Писменият договор защитава в най-пълна степен правата на работещите българи в чужбина

„В случай, че българите сключат договор директно с работодател в чуждата държава, правомощията на Инспекцията по труда са ограничени единствено до подаване на сигнали до компетентните институции в съответната държава. Нашите сънародници могат да си подадат сигнала към нас, като е важно в него да има подробна информация относно работодателя, мястото и данни за контакт с тях. Ние ги препращаме на компетентната институция, защото нямаме правомощия да извършваме проверки на територия на друга държава". Това каза за предаването „12+4“ за Програма „Хоризонт“ на Българското национално радио Димитър Маджаров от Дирекция „Трудова мобилност“ на ИА „Главна инспекция по труда“.

Предварителното събиране на такси за устройване на работа и отказът от пряк контакт с работодателя са сред сигурните знаци за измама.

Независимо от начина на изпращане българите, работещи в чужбина трябва да разполагат с писмен документ, подписан на разбираем език, затова че ще полагат труд в дадена държава с ясно посочени условия на труд – заплащане, работно време, полагаем отпуск.

При необходимост българите, работещи в чужбина могат да се свързват със специално предназначения за тях телефон, който се обслужва от служители на Главна инспекция по труда +359 2 81 01 747.

Цялото интервю може да проследите на следния линк: https://bnr.bg/horizont/post/102024849/git-namame-pravomoshtia-da-izvarshvame-proverki-na-teritoria-na-druga-darjava